dimecres, 16 de febrer del 2011

Els ponts de Lleida

Ahir la Marina i el seu pare, ens van parlar dels ponts de Lleida, sabíeu que se n’han construït més de els últims dos-cents anys que en els primers dos mil?
Però la cosa no va anar només d’això, primer ens van fer una mica de repàs històric del nostre riu Segre, on naix..., i de la situació de les nostres terres, guerres, invasions, civilitzacions que hi van passar...
Després de situar-nos van parlar del primer pont construït pels romans, un pont que ha anat aguantant al llarg dels anys, però les crescudes irregulars del riu va fer que aquest pont i les seves remodelacions anessin cedint a la força de l’aigua. Amb el temps i gràcies, en part a la construcció de canals i preses, els nostres ponts han anat augmentant de nombre i en seguretat i durada.
Mireu les fotografies que ens van portar, no deixeu d'admirar els canvis que ha sofert la nostra ciutat amb el temps i si teniu alguna pregunta no dubteu a deixar-la al blog per a que el Carles i la Marina us la puguin contestar molt millor del que ho faríem nosaltres.




4 comentaris:

  1. Un recorregut per la història de la nostra ciutat molt interessant. De pont a pont i tiro perquè em toca. ;-)
    Felicitats Marina.
    Montse E.

    ResponElimina
  2. A mi el treball que van fer la Marina i el seu pare el vaig trobar molt interessant i em va agradar molt!!!


    Alba E

    ResponElimina
  3. Jo estic d'acord amb tu Alba.
    Va ser molt interesant




    Judit

    ResponElimina
  4. Jo penso que el treball de la Marina i el seu pare ba astar molt dibertit i interesant.Me va agradar molt l´historia Romana i tot lo que va pasar fa molt i molt de tenps.



    Alba D.

    ResponElimina